Naylon Sözler

Kendimi bildim bileli edebiyatın içindeyim. En sevdiğim hobim okumak ve yazmak. Edebiyat dünyasını gezi aleminden bile daha çok sevdiğim doğrudur.

Daha yedi yaşındayken hikayeler, şiirler yazıyormuşum. Geçenlerde temizlik yaparken rastladım bu hikayelere. Giriş-gelişme-sonuç ekseninde, mesajı olan, belirli bir olay örgüsüne sahip hikayeler.. Gözlerim doldu. Akranlarım dışarıda sek sek oynarken, bisikletle dolaşırken ben oturup hikayeler yazmışım karga burga el yazımla.
Ama sonra düşündüğüm de benim de nice ip atladığım, sek sek oynadığım, bisikletle hava kararana dek köyde gezdiğim zamanları anımsadım. Daha o zamanlar belliymiş işte; hem evden çıkmadan sürekli okuyup yazmayı isteyecek kadar içe dönük hem de sürekli dışarıda olup gezip tozacak, sosyalleşip yeni arkadaşlıklar edinecek kadar da dışa dönüktüm.

7 yaşımda neysem şimdi de oyum. Hem fazlasıyla içe dönük, hem de dış mihraklarsız yaşayamayan.
Bu zıtlık yıllarca beni yazma disiplininden alıkoysa da çok da yaratıcı kıldı aslında. Yazmak için kalemi elime aldığımda içimden başka başka evrenlere ait öğeler çıktı. Hem renkli hem karanlık, hem hüzünlü hem komik, hem var hem yok, hem her şey hem de hiçbir şey. Kendimi tek bir kategoriye, tek bir etikete, tek bir kültüre ait hissetmedim hiçbir zaman. Hepsiydim ve hiçbiriydim. Bütün şiirlerimde, kısa hikayelerimde, mektuplarımda, seyahat yazılarımda aslında hep bundan bahsettim.

İlk kitabım Naylon Sözler çıktığındaki sevincimi tarif etmem kolay değil. İnsan en büyük hayali gerçekleşince nasıl hisseder?
Naylon Sözler‘in dağıtım ve reklam işi hayalimdeki gibi olmadı ama baskısı ve editöryel işleri gerçekten hayalimdeki gibi.
2017 yazı ve sonbaharı benim için bu yüzden hep özel kalacak.
Neden şiir? Çünkü her zaman ilk önce hep şiir vardı. Kitapta 17 yıl, 15 yıl, 10 yıl öncesinde yazılmış şiirler var. Onlar hep benleydiler, okurlarını beklediler. Yenileri gelecek mi? Neden olmasın!
Naylon Sözler dünyasına dahil olmak isterseniz KitapyurduHepsiburadaKitapambarıRobinson Crusoe 389,  Kafekültür YayıncılıkHugendubelKitapmatikSinwelKitapavrupa ve Amazon‘dan edinebilirsiniz.
Goodreads sayfası için buraya, 1001 kitap sayfası için buraya, ekşi sözlük için de buraya göz atabilirsiniz.

Yorumlar

Yorum Gönder